Este cu siguranță unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume. Asta spun publicații faimoase și emisiuni celebre în întreaga lume despre Transfăgărășan.
Ziua 1:
Cluj-Napoca – Transfăgărășanul este drumul care traversează Munții Făgăraș, munții cu cea mai mare altitudine din România și unește două mari regiuni, Muntenia de Ardeal, măsoară 151 de km și începe în județul Sibiu la Cârțisoara terminându-se în localitatea Bascov din Argeș, a fost construit în 4 ani de zile, în perioada 1970 – 1974 cu prețul vieții multor soldați și muncitori(40 de personae decedate) și cu serioase resurse materiale. Transfagarășanul având una din cele mai mari altitudini din Europa și anume 2042 de metri la Căldarea Glaciară Bâlea, se întinde pe două benzi de circulație, iar pe întregul drum sunt 27 de viaducte și poduri. Între Capra și Bâlea Lac se află cel mai mare tunel din țara noastră 887 metri care strabate muntele Paltinul. Șoseaua Transfagarasanul este cea mai frumoasa șosea din Romania și una dintre cele mai spectaculoase din Europa. Trei milioane de tone de rocă au fost dislocate, s-au folosit peste 20 de tone de dinamită, 50 de tone de confecții metalice, 89 de tone de oțel beton, 3573 tone de ciment. Până la construcția acestui drum munții nu puteau fi trecuți nici măcar folosind calul. Transfăgărăşanul trece prin rezervaţia naturală Golul Alpin şi Lacul Bâlea – Bâlea Cascadă o altă minunăție a naturii, este situată în Munții Făgăraș, reprezantând una dintre cele mai renumite cascade din România. Cascada Bâlea se situează la o altitudine de 1234 metri, iar apa curge de la o înalțime de 68 metri – Bâlea Lac este format în circ glaciar ca o adevarată minune a naturii care se întinde între Defileul Oltului și Poalele Munților Piatra Craiului. Lacul Bâlea atinge o lungime de 360 metri, o lățime de 240 metri și o adâncime de 11 metri, fiind situat la o altitudine de 2034 metri. Începând cu anul 1932, atât întreaga suprafață a lacului cât si circa 180 hectare din jurul său, au fost declarate rezervație științifică. În decursul anului 2006 în apropierea lacului, a fost construit primul hotel de gheață din Europa de Est – Tunelul Bâlea este cel mai lung tunel din România, cu o înălţime de 4,4 m, lățimea de 6 metri şi un trotuar cu o lățime de 1 m, iluminat, dar neaerisit, face legătura între cei doi versanţi ai munţilor Făgăraş. Lungimea tunelului este de 887 m. Tunelul este închis din 1 noiembrie până în 20 aprilie – Barajul Vidraru a fost construit între anii 1961 – 1966, iar pentru realizarea lui s-au facut mari sacrificii, fiind circa 80 de decedați, s-a construit în 5 ani și jumătate. La finalizarea construirii barajului, acesta se clasa pe locul 5 în Europa și pe locul 9 în lume. Acum, cu cei 166 de metri înălțime ai săi, a rămas pe locul cinci în Europa, dar a coborât pe pozitia 27 în lume. Visul lui Gheorghe Gheroghiu Dej a ucis peste 80 de oameni din 1961 până în 1966. Pe muntele Pleșa se află faimoasa statuie a lui Prometeu cu fulgerul în mână, un simbol al electricității. O lucrare similară ar costa azi 450 de milioane de euro. Comuniștii au cheltuit, în banii de atunci, peste 1,4 miliarde de lei. La Vidraru s-a inundat o suprafață de 870 de hectare. Barajul are o grosime la coronament de 6 metri și 25 metri la bază. Este străbătut de 9 galerii orizontale, unde sunt montate aparate care măsoară presiunea, temperatura, deformațiile. Există, de asemenea, un ascensor care măsoară înclinația. Barajul se mișcă atunci când lacul este plin sau gol. Este ca un pod. În prezent, lucrează zece muncitori la baraj, câte doi pe schimb. In ipoteza în care barajul cade într-o secundă și lacul de acumulare este plin, în doua ore viitura atinge 12 metri în Pitești, oraș aflat la aproximativ 70 de kilometri de Vidraru. Barajul rezistă la un cutremur de 9 grade și mai are garanție încă 60 de ani de-acum încolo. Centrala electrică e amplasată la 104 metri sub nivelul albiei râului Argeș, prima de acest fel din țară. Centrala are patru turbine produse în Cehia. Din punct de vedere al puterii instalate, centrala hidroenergetică de la Vidraru este a cincea în țară, după Porțile de Fier I, Lotru, Retezat și Someș. Accesul la centrala electrica aflata la 100 de metri sub pământ se face cu doua lifturi care coboară distanța respectivă în doua minute. Schema de amenajare a centralei hidroelectrice de la Vidraru cuprinde un lac de acumulare care are un volum de 450 de milioane de metri cubi, fiind al doilea din țară, dupa Izvorul Muntelui. Lacul de acumulare Vidraru are o lungime de 28 km, s-au forat 42 km de galerii subterane. Construcția se sprijină pe versanții munților Pleașa și Vidraru. Barajul permite funcționarea centralei subterane de la Corbeni și a unui lanț de 20 de hidrocentrale pe Argeș. În timpul cutremurului din 1977, barajul a fost supus unor forțe seismice cu accelerații maximale de peste 0,15 grade fără ca structura să manifeste anomalii în comportare – Lacul Vidraru este un lac de acumulare, avand 465 milioane metri cubi de apă, cu o lungime de 10,3 km și o lățime de 2,2 km, cumulând astfel o suprafată totală de 870 de hectare și adâncime maximă de 155 metri – Mănăstirea Curtea de Argeș – Mănăstirea Troianu(ANTIM) – Râmnicu Vâlcea(cazare hotel).
Ziua 2: Mic dejun. Mănăstirea Govora – Mănăstirea Hurezi – Mănăstirea Polovragi – Novaci – TRANSALPINA un drum vechi de 2000 de ani! Este o șosea din Munții Parâng, în Carpații Meridionali. Cel mai vechi drum naţional din Europa şi cel mai înalt din România, Transalpina străbate patru județe – Gorj, Vâlcea, Sibiu și Alba – traversând Munții Parâng de la sud la nord, altitudinea cea mai mare având-o pe o porțiune de aproximativ 20 de km, în județul Vâlcea, unde se prezintă ca o „șosea de creastă”. Se spune că ar fi fost construită pentru prima dată chiar de armatele romane în drum spre Sarmisegetuza. Drum pastoral, Transalpina a fost străbătută de-a lungul secolelor și de ciobanii care plecau în transhumanţă dincolo de munţi, în Ţara Românească. În anul 1930, în urma unei vizite pe Transalpina şi la insistenţele localnicilor, Regele Carol al II-lea a pavat drumul cu piatră. De atunci localnicii l-au numit „Drumul Regelui”. Câţiva ani mai târziu, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, armatele germane au reabilitat drumul, o cale de acces strategică în şi dinspre Transilvania. În ultimii ani, şoseaua Transalpina a fost asfaltată şi deschisă accesului turistic. Astfel, drumul care străbate Munţii Parâng de la nord la sud a devenit cel mai înalt drum rutier din întregul lanţ al Carpaţilor. Transalpina este cel mai înalt drum rutier din Romania cât și din întregul lanț al Munților Carpați, atât din tară cât și din afara ei, atingând altitudinea maximă (2145 m) în Pasul Urdele. Transalpina traverseaza Munții Parâng de la N la S fiind paralelă cu Valea Oltului și Valea Jiului, între care se află, și leagă localitatea Săliște din Județul Sibiu de localitatea Novaci din Județul Gorj – Barajul de la Oașa este amplasat în Defileul Oașei și a intrat în funcțiune în anul 1979. Este construit din anrocamente cu mască din beton armat. Are înălțimea la coronament de 91 m, lățimea maximă la bază de 250 m, lățimea la coronament de 10 m și lungimea maximă de 300 m. Acumularea realizată de Lacul Oașa are un volum util de 136 milioane de metri cubi cu o suprafață de 460 hectare și o lungime de aproximativ 6 kilometri Pentru ridicarea debitului a fost captat râul Ciban – MĂNĂSTIREA OAȘA – Valea Sebeşului(Valea Frumoasei) – Cluj-Napoca.
Preţ: … RON/PERSOANĂ
Supliment la Cameră SINGLE … ron/persoană
Preţul include:
- Transport cu autocar.
- cazare la hotel cu mic dejun
- Ghidaj şi asistenţă religioasă:
(Prezența la autocar VINERI la ora 5.45 dimineața(la toate grupurile) la Sala Sporturilor Horia Demian din Cluj-Napoca)