Cluj-Napoca(Prezența la ora 06.45 iar plecarea SÂMBĂTĂ DIMINEAȚĂ la ora 07.00 de la Sala Sporturilor Horia Demian) – Turda – Alba-Iulia – Sibiu – Muzeul Civilizației Populare Tradiționale ASTRA(loc ideal pentru păstrarea spiritului românesc autentic, Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului este aşezat într-un adevărat paradis, în rezervaţia naturală “Dumbrava Sibiului”. Dispunând de un lac şi de peste zece kilometri de alei, muzeul prilejuieşte plimbări de tot felul, de la clasicul mers pe jos, până la un scurt tur cu trăsura, cu sania sau cu barca. Vegetaţia luxuriantă îi ajută pe oameni să respire aer curat, dar şi să ignore pentru câteva minute sau ore agitaţia obişnuită a oraşului. O vizită în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului are şi această caracteristică de a te face să uiţi cu uşurinţă de problemele zilnice, transpunându-te într-o lume diferită, cu care înveţi treptat să comunici) – Grădina Zoologică(cea mai veche din România) – Catedrala Ortodoxă Mitropolitană(Ideea ridicării unei catedrale ortodoxe în oraşul de reşedinţă al Mitropoliei-Sibiu, a aparţinut, mai întâi, marelui mitropolit Sfântul Andrei Şaguna, care printr-o circulară trimisă în eparhie în preajma Crăciunului anului 1857, după ce în toamna aceluiaşi an a obţinut aprobarea Împăratului Franz Joseph I, îi îndemna pe preoţi şi pe credincioşi să contribuie la ridicarea catedralei.
În urma apelului făcut s-a început organizarea colectei propriu-zise, primul donator fiind însuşi Împăratul Franz Joseph I care a donat 1000 de galbeni, urmat apoi de guvernatorul Transilvaniei cu 50 de galbeni, de mitropolitul Andrei cu 2000 de florini şi de mulţi alţii.
Lucrările au început abia în anul 1902 şi au continuat până în 1904, când biserica a fost pusă sub acoperiş, fiind coordonate de către arhitectul Sibiului de atunci Iosif Schussnig. Planul catedralei a fost acceptat în urma unui concurs la care s-au prezentat 31 de arhitecţi, fiind declarat câştigător planul arhitecţilor Virgil Naghy şi Iosif Konemer. În ziua de 13 dec. 1904 au fost sfinţite şi aşezate în cele două turnuri cele 4 clopote. S-au confecţionat apoi iconostasul şi stranile în Bucureşti, la firma lui Constantin Babic, a fost introdusă lumină electrică şi a fost pictată cupola. Pictura acesteia ca şi a iconostasului a fost făcută de către Octavian Smighelschi, originar din satul Ludoş, judeţul Sibiu. La 30 aprilie 1906, catedrala a fost sfinţită de către mitropolitul Ioan Metianu, împreună cu episcopul său sufragan de la Arad, Ioan Papp, alături de un ales sobor de preoţi şi diaconi. La sfinţire a fost prezent şi profesorul Nicolae Iorga)– Biserica Romano–Catolică(unde slujba se ține în trei limbi) – Catedrala Evanghelică (una dintre cele mai vechi şi impresionante clădiri gotice din Transilvania. Cu o lungime de aproximativ 74 m, biserica se află pe locul al treilea în România, după Biserica Neagră din Brașov și Catedrala Sfântul Mihail din Alba Iulia) – MUZEUL NAȚIONAL BRUKENTHAL(baronul Samuel von Brukenthal (1721-1803) a fost singurul exponent al comunităţii săseşti transilvănene căruia i s-au atribuit importante funcţii publice în cadrul statului austriac condus de împărăteasa Maria Theresa(1717 – 1780), cea dintâi funcţie ocupată fiind aceea de cancelar aulic al Transilvaniei. Perioada petrecută la Viena în această calitate coincide cu perioada constituirii colecţiei sale de pictură, menţionată în 1773 în Almanach de Vienne drept una dintre cele mai valoroase colecţii particulare ce putea fi admirată în mediul cultural vienez al vremii. Colecţiile iniţiale ale baronului von Brukenthal (constând din pinacotecă, cabinet de stampe, bibliotecă şi o colecţie numismatică) au luat naştere cu precădere în intervalul de timp dintre anii 1759 şi 1774. Se cunosc puţine informaţii privind modul lor de constituire, primele înregistrări referitoare la achiziţii de tablouri în documentele familiei Brukenthal apărând în 1770, dată la care nucleul pinacotecii trebuie să fi fost deja format.
Numit Guvernator al Marelui Principat al Transilvaniei, funcţie pe care a ocupat-o între anii1777 şi 1787, Samuel von Brukenthal construieşte la Sibiu un palat în stilul Barocului Târziu, după modelul palatelor vieneze) – Piața Mare– Podul Minciunilor(face trecerea din Piața Mică în Piața Huett; a fost inițial un pod de lemn, iar denumirea în germană s-a deformat din Podul Întins în Podul Minciunilor; este primul pod din fier forjat din România și fără susținere) – se vor mai vizita și alte obiective în funcție de timp – Cluj-Napoca.
Preţ: 150 RON
Însoțitor: PR. RĂDUȚ TACIU ILIE
Transport cu microbus.
Prețul nu include: intrarea la Muzeul satului din Sibiu 25 RON/persoană adultă, 12 RON pentru pensionari, 7 RON pentru elevi, Grădina Zoologică 2 RON(elevi, studenți, pensionari), 3 RON/adulții și la Muzeul Brukenthal 20 RON de persoană.
Orar de iarnă (21.10 – 21.03) la Muzeul Brukenthal
Miercuri – Duminică: 9 – 17(pauză între orele 13.30 – 14.30)
Luni şi Marţi: închis
Casa se închide la 17.15
Informaţii şi înscrieri:
Centrul de Pelerinaje „Renașterea”
Cluj-Napoca, Piața Avram Iancu, nr.2
Tel. 0264 431 020 sau 0723 58 38 22.
(Plecarea la ora 07.00 dimineața de la Sala Sporturilor Horia Demian)
Întreaga structură a Muzeului Naţional Brukenthal de astăzi a evoluat în timp dintr-un nucleu unic: colecţiile baronului Samuel von Brukenthal şi dintr-o locaţie unică: Palatul Brukenthal. |