Una dintre cele mai importante valori culturale şi tehnice ale țării, Mocănița de la Vişeu de Sus este ultima cale ferată forestieră cu abur din lume. Construită ca şi soluție tehnică mai favorabilă pentru transportul materialului lemnos decât cel pe apă, calea ferată forestieră funcționează şi astăzi, atât pentru rolul inițial, cât şi pentru transportul turiştilor. Lucrările la linia ferată au încep în anul 1932 și s-au realizat după modelul austro-ungar, cu ecartament îngust. Valea Vaserului se caracterizează printr-o succesiune de peisaje inedite, şi formează unul dintre cele mai impresionante defilee înguste ale Carpaţilor răsăriteni, presăraţi pe ambii versanţi cu zeci de izvoare minerale.
CIRCUIT cu MOCĂNIȚA pe VALEA VASERULUI
DIN VIȘEU de SUS MARAMUREȘ
(SÂMBĂTĂ)
Cluj-Napoca(PLECAREA la ora 05.30 dimineața OBLIGATORIU de la Sala Sporturilor Horia Demian)– Vișeu de Sus – la ora 9.00 plecarea Mocăniței, la ora 11.00 sosire în stația Paltin(21,6 km.), întoarcere la Vișeu de Sus ora 15.30 – Casa memorială George Coșbuc – Mănăstirea Nicula (Icoana făcătoare de Minuni a Maicii Domnului) – Cluj Napoca.
Preţ: 65 RON
Preţul include:
- Transport cu microbus sau autocar.
- Ghidaj şi asistenţă religioasă:
- Prețul nu include:
- BILETUL cu MOCĂNIȚA
- 2 – 29 septembrie 2019
Adulţi | 65 | RON |
Studenţi/Pensionari | 55 | RON |
Pers. cu dizabilităţi | 55 | RON |
Copii 6 – 16 ani | 43 | RON |
Casa memorială George Coșbuc 8 lei biletul de intrare/adulți, 4 lei/pensionari și studenți și 2 lei elevi.
NOTĂ: Când călătoriţi cu Mocăniţa urcând valea, ar trebui să se reţină că aceasta este ca o călătorie în timp: după plecarea din staţia Vişeu, telefonul nu mai are semnal, iar orice contact cu timpurile contemporane este pierdut; trenul este tras de o locomotivă veche, cu aburi, şi de aceea se cere atenţie sporită la scânteile sau funinginea care ar putea păta sau arde hainele; de-a lungul drumului, nu există magazine, iar proviziile de mâncare, apă şi alte consumabile trebuie făcute dinainte de plecare.
“Neprevăzutul” este un cuvânt cheie în munţi şi vă sfătuim să nu plănuiţi nimic pentru după-amiază, având în vedere că nu există o oră sigură a întoarcerii: ceva se poate strica (pentru că trebuie să avem în vedere vechimea liniilor, de mai mult de 70 de ani, şi a locomotivei, care poate fi şi mai bătrână) sau pot fi copaci sau pietre pe linie. Având în vedere că vremea în munţi este foarte instabilă, vă recomandăm să aveți în picioare pantofi potriviţi, haine călduroase, umbrelă şi o haină rezistentă la apă sunt necesare. Valea Vaser este în zona de frontieră şi este bine să aveți cu dumneavoastră şi o carte de identitate.
1. Trenurile turistice pot fi amânate sau anulate spontan dacă există avertizări meteorologice sau din partea Salvamontului.
2. În cazuri excepţionale poate sa apara necesitatea înlocuirii locomotivei cu abur cu o locomotiva Diesel sau cu automotor.
3. În sezonul de vârf pot interveni atât decalari ale orelor de plecare/întoarcere, cât şi modificari ale timpului de staționare în Paltin.
4. Urcarea în tren este permisă doar pe baza biletului de calătorie, care va fi verificat cu stricteţe de către şeful de tren.
5. Pe parcursul călatoriei trebuie obligatoriu respectat regulamentul CFF, care prevede normele de conduită ale pasagerului.